Sök:
Leveransvillkor

Leveranstid:

Vi behandlar din order fortast möjligt, och vår ambition är att du ska få ditt paket inom max en vecka efter att vi registrerat din betalning. Vid högsäsong eller under andra perioder med hög orderingång, reserverar vi oss för att leveranstiden kan vara lite längre. God service är viktigt för oss och vi gör alltid vårt yttersta för att du som kund ska få ditt paket så snart som möjligt. Tänk på att ibland kan det dröja några dagar från att paketet kommit till utlämningsstället tills du får din avi, därför är det smidigast att du uppger ditt mobilnummer vid beställning. Då får du en sms-avisering så fort paketet anlänt till utlämningsstället.

Aunt Molly ansvarar inte för fraktbolagens eventuella förseningar.

För paket som inte blir utlösta förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på 400 :- för de kostnader som detta orsakat oss. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Leverans inom Sverige:

För leveranser inom Sverige gäller de priser som angetts under ”Köpvillkor”. Inga andra avgifter tillkommer.

Leverans till andra EU-länder:

För leverans till andra EU-länder gäller inga enhetspriser utan verkligt fraktpris tillkommer, alltså det fraktpris som Aunt Molly betalar till fraktbolaget. Privatpersoner i andra EU-länder betalar svensk moms men ingen tullavgift.

Bor du i ett annat EU-land, var vänlig kontakta oss på info@auntmollys.se före köp.

Leverans till länder utanför EU:

För leverans till länder utanför EU gäller inga enhetspriser utan verkligt fraktpris tillkommer, alltså det fraktpris som Aunt Molly betalar till fraktbolaget. Privatpersoner i länder utanför EU betalar inte svensk moms, men däremot kan tullavgift förekomma och betalas då alltid av mottagaren.

Bor du i ett land utanför EU, var vänlig kontakta oss på info@auntmollys.se före köp.

Reklamation:

Vi packar varje vara mycket omsorgsfullt och på ett sätt så att paketet skall tåla ovarsam behandling av fraktbolagen. Självklart kan ändå någonting hända som vi på Aunt Molly inte rår över.

Om du vid mottagandet av varan upptäcker att paketet är skadat, anmäl detta direkt till Posten eller Bussgods innan du öppnar paketet.  Om du upptäcker en skada på varan först när du öppnat paketet (eller det skulle vara så att du fått fel vara/antal), anmäl detta så fort som möjligt till oss på info@auntmollys.se.

Vid en eventuell reklamation behöver du självfallet inte betala returfrakten, utan den står Aunt Molly för. Du behöver heller inte betala en ny fraktavgift för en eventuell ersättningsvara. Vi löser inte ut varor som återsänts mot efterkrav eller postförskott, hör därför alltid av dig till oss före en retur. Skulle det vid en kontroll av en återsänd vara visa sig att skadan uppkommit efter leverans eller att varan är helt felfri, debiterar vi en avgift på 150 kr för fraktkostnaderna.

Bifoga alltid orderbekräftelse eller kvitto för snabbare hantering. Har du betalat varan genom förskottsbetalning, för vi tillbaka pengarna till ditt bankkonto/personkonto. I detta fall måste du alltid ange ditt kontonummer och bank vid retur.

Vid en retur, skicka paketet till följande adress:

Aunt Molly’s Victorian Vintage

Seminariegatan 3

871 31  HÄRNÖSAND

 

Aunt Molly följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Aunt Molly reserverar sig för slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas i webb-butiken. Dock försöker vi alltid beskriva varorna så noggrant som möjligt och även fotografera eventuella små skavanker som kan finnas, för att du som kund skall få en sån bra uppfattning som möjligt om varje vara.